VERTREK OVER 6 DAGEN !

11 januari 2014 - Nuenen, Nederland

2014-01-12 10.14.03DSC_0368

Eergisteren heb ik een punt gezet achter mijn 35 jarige loopbaan. Dit heb ik samen met mijn team, Lucas en de kinderen gevierd.

Morgen nemen Stijn, Im en Evi met een borrel afscheid in Amsterdam in verband met hun vertrek voor een jaar naar Kaapstad !

Veel emoties en veranderingen in zeer korte tijd !  Even wennen, maar weldra zijn we op weg en worden de gedachten en fietstanden verzet ..

Onze reis in het kort gedurende de komende 3 maanden (via AWOL) :

·       Drie overnachtingen, in een hotel met zwembad in Bangkok centrum

·       Binnenlandse vlucht van Bangkok naar Chiang Mai met Thai Airways,

·       3 dagen in Chiang Mai, oude, historische Thaise stad met honderden tempels.

·       Chiang Dao, met het olifanten en grotten.

·       Tha Ton, waar we de boot kunt nemen naar Chiang Rai

·       Mae Sai, door een brug verbonden met Birma.

·       Chiang Khong, grensplaats met Laos, met uitzicht op de Mekong rivier.

·       2-daagse boottocht van Chiang Khong naar Luang Prabang over de Mekong.

·       Luang Prabang, Laotiaanse stad, Unesco tot ‘Wereld Erfgoed’.

·       Daarna fietsen door het platteland van Laos met prachtige vergezichten.

·       Bergstamvolkeren die we onderweg in Laos zullen bezoeken.

·       Via hogere heuvels naar de hoofdstad van Laos: Vientiane.

·       Verder langs de legendarische Mekong, met stroomversnellingen en watervallen.

·       De stad That Phanon, gebouwd rondom een prachtige tempel..

·       Het Nationale Park Phae Thaen met prachtige uitzichten over de Mekong.

·       Via Pakse naar het rustieke eiland Don Khone in de Mekong .

·       Hier aangekomen in Cambodja met koloniale steden langs de Mekong (oa Kratie)

·       Via Skun naar Kampong Thom en Siem Reap (tempels van Ankor Wat)

·       Van Siem Raep per boot naar Battambang

·       Van Battambang via Kampong Chhnang naar Phnom Penh

·       We verblijven 2 dagen in Phnom Penh

·       Van Phnom Penh naar Sihanoukville (grotere kustplaats)

·       Per boot naar eiland Koh Rongh (5-7 dagen relaxen..)

·       Van Shinoukville via Kampot en Kep naar Ha Tien (Vietnam)

·       Via de Mekong Delta (Long Xuen, Can Tho en Vinh Long naar Ho Chi Minh City (

·       3 dagen Ho Chi Minh City (Saigon)

·       Terugvlucht vauit Saigon, aankomst A’dam 15 april

Kuala Lumpur - Amsterdam vertrek 23.55 uur aankomst 06.55 uur *

We hebben er zin in !

1. Dorothé:
    12 januari 2014
    Lieve Luc en Pier, nog een paar dagen! Ik ga jullie volgen, ben heel benieuwd naar alle avonturen. Lekker bijkomen van alle emoties en even helemaal vrij zijn. Veel liefs Dorothé
  2. Joems:
    12 januari 2014
    Ach Piertje wat mooi die foto's van ja afscheid. Hoop je nog even te spreken voor jullie gaan, maar snap dat het nu druk is met alle (klein)kinderen. Kus in ieder geval en leuk om jullie reis te volgen.
    Joems
  3. Jan Kleyn:
    12 januari 2014
    Wij zijn nog steeds (een beetje) verbonden met het Diakgroepje. Wij ontvangen de mail, dat kost niets en missen deze activiteit, een vervanger is nog niet gevonden. Maar daarover genoeg. Wij wensen jullie heel veel fietsplezier. Kunnen daar enigszins inkomen als fietsend echtpaar al is dit wel een graadje meer! Veel plezier!
  4. Jos Dijkmans:
    Hoi Lucas en Pier,
    Een beetje jaloers ben ik wel. Zo samen op de fiets door de wereld lijkt me top. Wie weet raak ik ook nog ooit gepensioeneerd en Marlie ook en dan ook nog leren fietsen samen. In ieder geval jullie een paar fijne fietsmaanden in Azië Leuk om jullie te volgen. Tot in april! Groet Jos
  5. Lieneke Naeff:
    14 januari 2014
    Lieve Schatten Heerlijk dat we via de foto's even aanwezig waren bij jouw afscheid Pier Wij wensen jullie natuurlijk ook veel plezier en een mooie reis en volgen die zeker. Wellicht zwaaien we jullie nog even uit op Schiphol? Geniet ervan en kom goed terug
    Knuffel van ons Lieneke.
  6. Thoom en Maai:
    17 januari 2014
    Lieve Pier en Luc, vanaf het vliegveld van Perth even een klein berichtje van ons. Net de leuke foto's van je afscheid bekeken. Jullie bijna in het vliegtuig, wij ook, voor ons nog een week, jullie nog 3 hele maanden! Geniet ervan en van elkaar. Geen ruzie maken :)! We spreken elkaar snel via facetime of gewone telefoon. Dikke kussen en veel liefs, Thoom en Maai
  7. Eric:
    Een fantastische reis en veel fietsplezier toegewenst! Groeten Eric
  8. Henk Koot:
    Beste Margriet en Luc,
    Ik wens jullie heel veel plezier op deze geweldige reis. Een beetje jaloers ben ik wel. Geniet en blijf gezond! Tot in april 2014.
    Groeten, Henk