3 DAGEN BANGKOK

20 januari 2014 - Bangkok, Thailand

17 januari

Vertrokken uit Amsterdam! Inchecken van de fietsen kostte enige moeite. Nadat we uitgezwaaid zijn door Floris, Imke en Evi gaat ons avontuur beginnen!

18 januari

Via Kuala Lumpur zijn we na 14 uur in Bangkok geland. Transfer naar Hotel Trang verliep soepeltjes. Redelijk goed Hotel met zwembad net ten noorden van het centrum. Na zo'n lange reis was het moeilijk om de oogjes open te houden en kwamen niet veel verder dan het verkennen van de directe omgeving! Een eerste tempel bezocht (staande gouden Boedha) en na wat zoeken een pinautomat gevonden voor de eerste Baath's. Wel een overgang van het koude Nederland naar deze warme indrukwekkende, vieze, drukke stad Bangkok.                                                                 Gelukkig eten de Thaise mensen de hele dag door zodat we 's avonds vroeg konden eten om snel ons bed in te duiken! Gegeten bij Baan Samai (broer Bert) en teruggelopen door markten met enorm veel toeristen (backpackers).

19 januari

We wilden vroeg opstaan! Helaas niet gelukt, schrokken om 8.30u wakker te laat om naar de floating market (Damnoen Saduak) te gaan! Gekozen voor de floating market in Amphawa te gaan, 80 km boven Bangkok gelegen. Een zeer authentieke markt, waar weinig toeristen te zien waren. Bij terugkomst raakten we verzeild in de demonstraties. Het ging er vreedzaam aan toe, terwijl we achteraf lazen dat er die ochtend op dat plein 26 gewonden waren. ' avonds gegeten in een tentje (Thipsamai) uit de Lonley Planet ( het beste noodle  restaurant van de wereld).

20 januari

5.30u op. We moesten namelijk om 6.30 u verzamelen voor de fiets/boottocht van Co van Kessel( inmiddels overleden, maar een begrip in Bangkok). Hij is 30 jaar geleden begonnen met het uitzetten van fietstochten in Bangkok. Het was een bijzondere ervaring om op deze manier het leven van gewone mensen in de miljoenenstad Bangkok te leren kennen.  Na vertrek fietsten we binnen 5 minuten door kleine donkere steegjes en zijstraatjes en langs ontelbare winkeltjes en over markten. Onze tocht ging verder door rustige woonwijken en uiteindelijk gaan we aan boord van een longtail boot. Als we over de kanalen varen zien we houten huisjes op palen, waar vrouwen de was doen, kinderen spelen, kortom een enorme bedrijvigheid. We zetten weer voet aan wal in een landelijk gebied tussen rijstvelden en palmbomen. Fietsend over kleine weggetjes met links en rechts water langs grote mangobomen en bananenplantages. Onderweg gegeten in een klein tentje aan het water. Deze tocht, ondanks dat wij niet van groepsreizen houden, hadden we echt niet willen missen. Mede een succes door onze ervaren gids (praat als Ushi), die veel wist te vertellen over de omgeving.                                                                                                                           In de middag het tempelcomplex Wat Pho bezocht met de liggende Boedha.

1. Nelleke Canters:
    dag Margriet en Lucas,

Wat een mooie ervaringen doen jullie op. Achter mijn bureau zittend, droom ik even wat weg bij al jullie activiteiten in de metropool Bangkok. Heel veel reisplezier en lekker genieten van alle het moois dat deze cultuur jullie te bieden heeft.
  2. Yvonne Kuiten:
    Hallo Margriet en Lucas,

Wat leuk om de eerste ervaringen te lezen. Ik wens jullie heel veel plezier en ben benieuwd naar de volgende verhalen.

Groetjes
    Yvonne
  3. Elly:
    20 januari 2014
    wat fijn te kunnen meegenieten met jullie reis. En al schitterende foto's
  4. Trudy:
    20 januari 2014
    Tjonge, jullie zijn net weg en het ziet er nu al helemaal geweldig uit! Wat een leuk verhaal en wat een mooie foto's! Heel erg bijzonder om van een afstandje mee te mogen genieten van jullie reis.
  5. Shirley:
    20 januari 2014
    Heel leuk om 'al lezend' met jullie mee te reizen. wat een prachtige foto's! Had me al afgevraagd of jullie last zouden hebben van de demonstraties. Gelukkig dus niet. Ben benieuwd naar de volgende etappe.
    Lieve groet,
    Shirley
  6. Ellen Verkooijen:
    Ha die Pier ?? en Lucas,
    Het is leuk om op de hoogte te blijven van jullie ervaringen, zo pik ik meteen iets mee van het leven in voor mij onbekende landen. En, niet minder belangrijk, hoe fietsvriendelijk het daar wel/niet is.
    Zo heb ik ook, een aantal jaren geleden, met veel plezier Nelleke haar ervaringen gelezen.
    Fietsen maar!
    liefs,
    Ellen
  7. Lies en Yvo:
    21 januari 2014
    Dag Luuc en Margriet,
    Heb jullie reisverslag gelezen. Blijf jullie volgen. Effe wat anders met de moderne media. Fijne mooie tijd daar in Thailand, wij waren daar in 2000 met de kinderen en de backpack. Hoop dat er niet al te wild aan toe gaat met de demonstraties. Wij wonen deze maand nog even in Amsterdam en 2 februari weer in Nijmegen. Ik geniet nu ook van mijn vrije leven. live groetjes Lies
  8. Fieke en Wiete:
    22 januari 2014
    Dierbaar broertje en echtgenote,
    Echt een mooi begin. Geniet en wees voorzichtig.
    We volgen jullie zo mogelijk dagelijks.
    Veel liefs,
    F&W
  9. Bert en monique:
    22 januari 2014
    Geweldig om te lezen! Voel me weer helemaal terug in Bangkok. Ik lazerde bij het fietsen van zo'n dijkje, toen ik even niet oplette! Geniet ervan nu in Chang Mai; zal wel een stuk koeler zijn. Liefs, B&M
  10. Annemieke van Ravesteijn:
    23 januari 2014
    Wat een heerlijk verslag! Margriet, als je je bureau mist, wil ik best met je ruilen!